Д-р Христина Славова, БСП: В туризма липсва единна комуникационна стратегия

11.11.2021 г.

Какви мерки е нужно да се предприемат, за да бъде подпомогнат туризма в България?

Достатъчна ли е рекламата, с която промотираме нашия туризъм?

Каква да бъде националната стратегия по отношение осигуряването на кадри в бранша?

Това са въпросите, на които даде отговор в ефира на БНР – Бургас кандидатът за народен представител от „БСП за България“ д-р Христина Славова, която заема пета позиция в листата на коалиция за 2-ри МИР - Бургас.

„Трябва да има ясна стратегия по отношение на зелените сертификати, по отношение на това какво се случва при определена заболеваемост. Нужно е да се разгледа на този етап какви са проблемите на всеки един подсектор в туризма. Подсекторите са много и имат различни проблеми. На първо място бих провела диалог с браншовите организации в различните подсектори, за да се изясни кои са най-спешните неща. Защото всеки един професионалист, който работи в този сектор знае какви са проблемите“, заяви д-р Славова, която е представител на бизнеса в сферата на туризма .

По отношение на това, дали рекламата, с която промотираме нашия туризъм е достатъчна, тя коментира: „Нашата реклама я има, но въпросът до колко тя е достатъчна е спорен. За съжаление това, което можем да кажем е, че липсва единна комуникационна стратегия. От както започна пандемията с КОВИД, туризмът започна да се трансформира. Т.е. ние трябва да сме готови за тази трансформация, за да може България да бъде конкурентноспособна на световната туристическа карта. Трябва, разбира се повече реклама, повече комуникации, особено в контекста на КОВИД. В момента конкуренцията ни с други съседни държави е много яростна. Това, което трябва да се направи на първо време е да се огледат досегашните международни пазари, на които сме работили. Нужно е да се види по какъв начин ще продължаваме да работим с тях и как ще привличаме нови.

Във връзка с това, че от бранша сигнализират, че няма достатъчно кадри и че се налага да се търсят работници и служители от Молдова и Украйна, кандидатът за народен представител заяви:
„Една от основните стратегии е по-голяма ангажираност на държавата по отношение на кадрите не само в сектор туризъм. Проблем е и, че няма достатъчно добра комуникация между професионалните гимназии, университетите и бизнеса. Хората, които обучават кадрите трябва да имат материалната база, за извършване на практическа подготовка. Изпитваме големи затруднения, особено в Бургаски регион. Трябва да се облекчат мерките за чужденци, които желаят да работят в България. Но най-важното е да се наблегне на професионалната подготовка в гимназиите и университетите и държавата да съдейства за осъществяване на диалог между бизнеса и университетите, за това как кадрите да бъдат практически подготвени. Нужна е цялостна концепция по отношение на човешките ресурси в туризма.“